Enesehindamise küsimustik
Oleme loonud näidisküsimustikud oma digipädevuse analüüsimiseks üldharduskoolide õpetajatele (eesti ja vene keeles) ning kõrgkooli õppejõududele ja juhendajatele. Küsimustikud koosnevad väidetest, millele tuleb vastata etteantud skaala alusel. Enesehindamise väited põhinevad Euroopa Komisjoni haridustöötajate raamistikul DigCompEdu, mille kohaselt jaguneb digipädevus kuueks rakendusvaldkonnaks:
- kutsealane areng ja kaasatus
- digiõppevara
- õpetamine ja õppimine
- hindamine
- õppijate võimestamine
- õppijate digipädevuse arendamine
Küsimustikule vastaja hindab oma digipädevust valides igale väitele vastuseks taseme ette antud skaala alusel:
0 – Mul puudub sellega kokkupuude.
1 – Alustaja. Ma oskan selgitada, mis see on, ja olen seda ka katsetanud oma töös.
2 – Olen poolel teel tegijaks.
3 – Tegija. See on saanud mulle omaseks ja harjumuspäraseks.
4 – Olen poolel teel eestvedajaks.
5 – Eestvedaja. Olen sellel alal nõustaja ja ekspert nii oma organisatsioonis kui ka väljaspool seda.
Enesehindamise küsimustikud on litsentseeritud rahvusvahelise litsentsiga Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0.
Üldinfo | |||||||
Te olete:
| |||||||
Vanus: | |||||||
Palun valige kõige paremini enda kohta käiv väide ja märkige kommentaaris täisaastates oma tööstaaž.
| |||||||
Amet ja/või valdkond, millega tegelete: | |||||||
Kutsealane areng ja kaasatus | |||||||
Kutsealase arengu ja kaasatuse pädevusvaldkonna fookuses on suhtlemine, koostöö, refleksioon ja enesetäiendamine digitehnoloogia toel. Siin on kokku neli väidet, millega nõustumist või mittenõustumist saate väljendada 6-pallisel skaalal. Vajadusel selgitage oma valikut kommentaaris ja kasutage digitehnoloogia terminite sõnastikku. | |||||||
Nr | Palun valige teid kõige paremini iseloomustav tase skaalal. | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kasutan veebipõhiseid keskkondi suhtlemiseks õppijate, kolleegidega ning vajadusel vanematega. | ||||||
2 | Kasutan digitehnoloogiat kolleegidega kogemuste vahetamiseks ning õpetamispraktika uuendamiseks. | ||||||
3 | Reflekteerin digitehnoloogia mõtestatud rakendamist õppetegevuses (nt ajaveebis, sotsiaalmeedias, kooli kodulehel, vlog, podcast). | ||||||
4 | Kasutan kutsealaseks enesetäiendamiseks digitaalseid allikaid ja digiõppevara või osalen veebipõhistes professionaalsetes õpikogukondades. | ||||||
Palun tooge mõni näide nende tegevuste kohta oma praktikas. | |||||||
Palun tooge välja, millised mõisted, väljendid ja küsimused tekitasid segadust või millest oli keeruline aru saada. | |||||||
Digiõppevara | |||||||
Digiõppevara pädevusvaldkonna fookuses on digitaalsete õppematerjalide valimine, loomine ja jagamine. Siin on kokku neli väidet, millega nõustumist või mittenõustumist saate väljendada 6-pallisel skaalal. Vajadusel selgitage oma valikut kommentaaris ja kasutage digitehnoloogia terminite sõnastikku. | |||||||
Nr | Palun valige teid kõige paremini iseloomustav tase skaalal. | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
5 | Arvestan digiõppevara valimisel ja kasutamisel õppe-eesmärkide, õppemeetodite ja õppijatega. | ||||||
6 | Loon ja/või kasutan digiõppevara, arvestades intellektuaalomandi kaitse põhimõtteid. | ||||||
7 | Süstematiseerin ja jagan digiõppevara õppijate, kolleegide ning vajadusel vanematega. | ||||||
8 | Kaitsen tundlikke isikuandmeid ja järgin privaatsuse põhimõtteid. | ||||||
Palun tooge mõni näide nende tegevuste kohta oma praktikas. | |||||||
Palun tooge välja, millised mõisted, väljendid ja küsimused tekitasid segadust või millest oli keeruline aru saada. | |||||||
Õpetamine ja õppimine | |||||||
Õpetamise ja õppimise pädevusvaldkonna fookuses on õpetamiseks ja õppimiseks kasutatava digitehnoloogia haldamine ja rakendamine. Siin on kokku neli väidet, millega nõustumist või mittenõustumist saate väljendada 6-pallisel skaalal. Vajadusel selgitage oma valikut kommentaaris ja kasutage digitehnoloogia terminite sõnastikku. | |||||||
Nr | Palun valige teid kõige paremini iseloomustav tase skaalal. | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
9 | Kasutan digitehnoloogiat ja digiõppevara õppimise tõhustamiseks ja õppijate kaasatuse suurendamiseks. | ||||||
10 | Kasutan digitehnoloogiat, et toetada erinevate vajaduste ja võimetega õppijaid. | ||||||
11 | Annan õppijatele ülesandeid koostöös õppimiseks, milles nad kasutavad digitehnoloogiat ja tagasisidestavad üksteist. | ||||||
12 | Kasutan digitehnoloogiat ennastjuhtiva õppija toetamiseks, et võimaldada õppijatel planeerida, jälgida ja reflekteerida oma õppimist. | ||||||
Palun tooge mõni näide nende tegevuste kohta oma praktikas. | |||||||
Palun tooge välja, millised mõisted, väljendid ja küsimused tekitasid segadust või millest oli keeruline aru saada. | |||||||
Hindamine | |||||||
Hindamise pädevusvaldkonna fookuses on digitehnoloogia kasutamine hindamise tõhustamiseks. Siin on kokku neli väidet, millega nõustumist või mittenõustumist saate väljendada 6-pallisel skaalal. Vajadusel selgitage oma valikut kommentaaris ja kasutage digitehnoloogia terminite sõnastikku. | |||||||
Nr | Palun valige teid kõige paremini iseloomustav tase skaalal. | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
13 | Valin ja kasutan sobilikku digitehnoloogiat (nt. hindamismudelid, Eksamite Infosüsteem, Kahoot, Google Classroom) kujundaval ja kokkuvõtval hindamisel. | ||||||
14 | Kogun, analüüsin ja tõlgendan digitaalseid tõendusmaterjale ja andmeid õppija õppimise kohta. | ||||||
15 | Kasutan digitehnoloogiat (nt. Opiq, eKool, Stuudium) õppijatele ja vajadusel nende vanematele sihipärase ja õigeaegse tagasiside andmiseks. | ||||||
16 | Kasutan digitaalseid andmeid ja õpianalüütikat õppetöö kavandamisel. | ||||||
Palun tooge mõni näide nende tegevuste kohta oma praktikas. | |||||||
Palun tooge välja, millised mõisted, väljendid ja küsimused tekitasid segadust või millest oli keeruline aru saada. | |||||||
Õppijate võimestamine | |||||||
Õppijate võimestamise pädevusvaldkonna fookuses on digitehnoloogia kasutamine õppijate aktiivseks kaasamiseks, diferentseerimiseks ja indivualiseerimiseks ning õppijate üldpädevuste toetamiseks. Siin on kokku kolm väidet, millega nõustumist või mittenõustumist saate väljendada 6-pallisel skaalal. Vajadusel selgitage oma valikut kommentaaris ja kasutage digitehnoloogia terminite sõnastikku. | |||||||
Nr | Palun valige teid kõige paremini iseloomustav tase skaalal. | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
17 | Kasutan digitehnoloogiat õppijate, sh erivajadustega õppijate toetamiseks, arvestades õppija taustast ning füüsilisest või vaimsest võimekusest tulenevat eripära. | ||||||
18 | Kasutan digitehnoloogiat õppe diferentseerimisel ja individualiseerimisel. | ||||||
19 | Toetan digitehnoloogia abil õppijate üldpädevuste kujundamist lõimituna oma õppeainesse. | ||||||
Palun tooge mõni näide nende tegevuste kohta oma praktikas. | |||||||
Palun tooge välja, millised mõisted, väljendid ja küsimused tekitasid segadust või millest oli keeruline aru saada. | |||||||
Õppijate digipädevuse arendamine | |||||||
Õppijate digipädevuse arendamise pädevusvaldkonna fookuses on õppijatele digitehnoloogia turvalise ja vastutustundliku kasutamise õpetamine info- ja andmekirjaoskuse arendamiseks, suhtluseks ja koostööks digikeskkonnas, digisisu loomiseks ja probleemilahenduseks. Siin on kokku kuus väidet, millega nõustumist või mittenõustumist saate väljendada 6-pallisel skaalal. Vajadusel selgitage oma valikut kommentaaris ja kasutage digitehnoloogia terminite sõnastikku. | |||||||
Nr | Palun valige teid kõige paremini iseloomustav tase skaalal. | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
20 | Juhendan õppijaid digivahendite abil infot otsima, hindama ja salvestama. | ||||||
21 | Juhendan õppijaid valima ja kasutama sobivaid digivahendeid suhtlemiseks ja meeskonnatööks. | ||||||
22 | Juhendan õppijaid järgima digisuhtluses kokkulepitud käitumisnorme ja häid tavasid ning haldama oma digitaalset identiteeti. | ||||||
23 | Juhendan õppijaid looma ja muutma digisisu, järgides intellektuaalomandi põhimõtteid. | ||||||
24 | Juhendan õppijaid kasutama digitehnoloogiat turvaliselt ja vastutustundlikult (sh kaitsma enda ja teiste privaatsust ning teadvustama mõju tervisele ja keskkonnale). | ||||||
25 | Juhendan õppijate probleemilahendust digitehnoloogia rakendamisel. | ||||||
Palun tooge mõni näide nende tegevuste kohta oma praktikas. | |||||||
Palun tooge välja, millised mõisted, väljendid ja küsimused tekitasid segadust või millest oli keeruline aru saada. | |||||||
Lõpetuseks | |||||||
Palun andke tagasisidet, kuivõrd aitavad eespool toodud väited teil õpetajana oma digipädevusi analüüsida: | |||||||
Veel mõtteid, ideid, soovitusi… |
Опросник для самооценки | |||||||
Мы составили опросник-образец, который поможет учителям общеобразовательных школ и детского сада проанализировать свою компетентность в сфере цифровых технологий. Опросник состоит из 25 утверждений, на которые нужно ответить, используя предоставленную шкалу. Утверждения для самооценки основаны на концепции DigCompEdu, разработанной Европейской комиссией и отражающей компетентность учителей в области цифровых технологий, согласно которым «цифровая компетентность» делится на шесть прикладных областей:
При заполнении опросника следует оценить свою цифровую компетентность, выбрав уровень на основании нижеследующей шкалы в качестве ответа на каждое утверждение: 0 – Не пользуюсь. Я еще не занимался/занималась развитием компетентности в этом вопросе. | |||||||
Общие данные | |||||||
Мужчина/Женщина | |||||||
Возраст: | |||||||
Пожалуйста, выберите утверждение, которое характеризует вас точнее всего:
| |||||||
Должность и/или сфера, которой вы занимаетесь: | |||||||
Профессиональное развитие и деятельность | |||||||
В фокусе компетентности профессионального развития и деятельность – общение, сотрудничество, рефлексия и самосовершенствование при помощи цифровых технологий. Здесь четыре утверждения. | |||||||
№ | Пожалуйста, выберите на шкале уровень, который характеризует вас точнее всего. | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Я применяю веб-среды для общения с учащимися, коллегами и, при необходимости, с родителями. | ||||||
2 | Я использую цифровые технологии для обмена опытом с коллегами и модернизации методов обучения. | ||||||
3 | Я рефлексирую об осознанном применении цифровых технологий в учебной деятельности (например, в блоге, в соцсетях, на сайте школы, в видеоблоге, в подкасте). | ||||||
4 | Я использую цифровые источники и цифровые учебные материалы, а также участвую в виртуальных профессиональных сообществах для профессионального саморазвития. | ||||||
Пожалуйста, приведите пример/примеры этих видов деятельности в своей практике. | |||||||
Пожалуйста, укажите, какие понятия, выражения или вопросы вызвали замешательство или оказались сложными для понимания. | |||||||
Цифровые учебные материалы | |||||||
В фокусе компетентности цифровых учебных материалах – выбор, составление и представление цифровых учебных материалов. Здесь четыре утверждения. | |||||||
№ | Пожалуйста, выберите на шкале уровень, который характеризует вас точнее всего. | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
5 | При выборе и использовании цифровых учебных материалов я учитываю цели обучения, методы обучения и специфику учащихся. | ||||||
6 | Я создаю и/или использую цифровые учебные материалы с учетом принципов защиты интеллектуальной собственности. | ||||||
7 | Я систематизирую цифровые учебные материалы и делюсь ими с учащимся, коллегами и, при необходимости, родителями. | ||||||
8 | Я обеспечиваю защиту конфиденциальных личных данных и соблюдаю принципы сохранения конфиденциальности. | ||||||
Пожалуйста, приведите пример/примеры этих видов деятельности в своей практике. | |||||||
Пожалуйста, укажите, какие понятия, выражения или вопросы вызвали замешательство или оказались сложными для понимания. | |||||||
Преподавание и обучение | |||||||
В фокусе компетентности преподавания и обучения – администрирование и применение цифровых технологий, используемых для преподавания и обучения. Здесь четыре утверждения. | |||||||
№ | Пожалуйста, выберите на шкале уровень, который характеризует вас точнее всего. | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
9 | Я использую цифровые технологии и цифровые учебные материалы для повышения эффективности учебы и вовлеченности учащихся. | ||||||
10 | Я использую цифровые технологии для предоставления поддержки учащимся с различными потребностями и способностями. | ||||||
11 | Я даю учащимся задания для совместной работы, в ходе которой они применяют цифровые технологии и предоставляют друг другу обратную связь. | ||||||
12 | Я использую цифровые технологии для поддержки у учащихся навыков саморегуляции, помогая учащимся планировать и отслеживать свою учебную деятельность и давать по ней обратную связь. | ||||||
Пожалуйста, приведите пример/примеры этих видов деятельности в своей практике. | |||||||
Пожалуйста, укажите, какие понятия, выражения или вопросы вызвали замешательство или оказались сложными для понимания. | |||||||
Оценивание | |||||||
В фокусе компетентности оценивания – использование цифровых технологий для повышения эффективности оценивания. Здесь четыре утверждения. | |||||||
№ | Пожалуйста, выберите на шкале уровень, который характеризует вас точнее всего. | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
13 | Я использую цифровые технологии (например, модели оценивания, Eksamite Infosüsteem (EIS), Kahoot, Google Classroom) для формирующего и обобщающего оценивания, а также анализирую, насколько они подходят для учащихся. | ||||||
14 | Я собираю, анализирую и интерпретирую цифровые данные и доказательства для отслеживания прогресса учащихся. | ||||||
15 | Я использую цифровые технологии (например, Opiq, eKool, Stuudium) для предоставления направленной и своевременной обратной связи ученикам и, при необходимости, их родителям. | ||||||
16 | При планировании учебной работы я использую цифровые данные и учебную аналитику. | ||||||
Пожалуйста, приведите пример/примеры этих видов деятельности в своей практике. | |||||||
Пожалуйста, укажите, какие понятия, выражения или вопросы вызвали замешательство или оказались сложными для понимания. | |||||||
Поддержка учащихся | |||||||
В фокусе компетентности расширения возможностей учащихся – использование цифровых технологий для активного вовлечения, дифференциации и индивидуализации учащихся, а также для развития общих компетенций учащихся. Здесь четыре утверждения. | |||||||
№ | Пожалуйста, выберите на шкале уровень, который характеризует вас точнее всего. | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
17 | Я применяю цифровые технологии для оказания поддержки учащимся, в том числе учащимся с особыми потребностями, с учетом особенностей, обусловленных семейной ситуацией, а также физическими и умственными способностями учащихся. | ||||||
18 | Я применяю цифровые технологии для дифференциации и индивидуализации обучения. | ||||||
19 | Я интегрирую применение цифровых технологий в преподование своего предмета с целью поддержать развитие общих компетенций учащихся. | ||||||
Пожалуйста, приведите пример/примеры этих видов деятельности в своей практике. | |||||||
Пожалуйста, укажите, какие понятия, выражения или вопросы вызвали замешательство или оказались сложными для понимания. | |||||||
Развитие цифровой компетентности учащихся | |||||||
В фокусе компетентности развития цифровой компетентности учащихся – обучение учащихся безопасному и ответственному использованию цифровых технологий для развития информационной грамотности, общения и сотрудничества в цифровой среде, создания цифрового контента и решения проблем. Здесь четыре утверждения. | |||||||
№ | Пожалуйста, выберите на шкале уровень, который характеризует вас точнее всего. | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
20 | Я обучаю учеников, как искать, оценивать и сохранять информацию при помощи цифровых средств. | ||||||
21 | Я обучаю учеников, как выбирать и использовать цифровые средства для общения и групповой работы. | ||||||
22 | Я обучаю учеников, как соблюдать оговоренные и установленные нормы поведения в цифровом общении и управлять своей цифровой идентичностью. | ||||||
23 | Я обучаю учеников, как создавать и изменять цифровой контент с соблюдением принципов интеллектуальной собственности. | ||||||
24 | Я обучаю учеников безопасному и ответственному использованию цифровых технологий (в том числе, как соблюдать свою и чью-то еще конфиденциальность и осознавать влияние цифровых технологий на здоровье и окружающую среду). | ||||||
25 | Я обучаю учеников при помощи цифровых технологий находить решения для технических и жизненных проблем. | ||||||
Пожалуйста, приведите пример/примеры этих видов деятельности в своей практике. | |||||||
Пожалуйста, укажите, какие понятия, выражения или вопросы вызвали замешательство или оказались сложными для понимания. | |||||||
Заключение | |||||||
Пожалуйста, дайте обратную связь: насколько приведенные выше утверждения помогут вам в анализе своей цифровой компетентности как учителя? | |||||||
Другие мысли, идеи, рекомендации … |
Üldinfo | |||||||
Te olete:
| |||||||
Vanus: | |||||||
Palun valige kõige paremini enda kohta käiv väide ja märkige kommentaaris täisaastates oma tööstaaž.
| |||||||
Amet:
| |||||||
Valdkond, millega tegelete: | |||||||
Kutsealane areng ja kaasatus | |||||||
Kutsealase arengu ja kaasatuse pädevusvaldkonna fookuses on suhtlemine, koostöö, refleksioon ja enesetäiendamine digitehnoloogia toel. Siin on kokku viis väidet, millega nõustumist või mittenõustumist saate väljendada 6-pallisel skaalal. Vajadusel selgitage oma valikut kommentaaris ja kasutage digitehnoloogia terminte sõnastikku. | |||||||
Nr | Palun valige teid kõige paremini iseloomustav tase skaalal. | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kasutan veebipõhiseid keskkondi suhtlemiseks õppijate, kolleegidega ning vajadusel õppijat ümbritsevate inimestega. | ||||||
2 | Kasutan digitehnoloogiat kolleegidega kogemuste vahetamiseks ning õpetamispraktika uuendamiseks. | ||||||
3 | Reflekteerin digitehnoloogia mõtestatud rakendamist õppetegevuses. | ||||||
4 | Kasutan kutsealaseks enesetäiendamiseks digitaalseid allikaid ja digiõppevara või osalen veebipõhistes professionaalsetes õpikogukondades. | ||||||
5 | Kasutan digitehnoloogiat teadusalaseks tegevuseks. | ||||||
Palun tooge mõni näide nende tegevuste kohta oma praktikas. | |||||||
Palun tooge välja, millised mõisted, väljendid ja küsimused tekitasid segadust või millest oli keeruline aru saada. | |||||||
Digiõppevara | |||||||
Digiõppevara pädevusvaldkonna fookuses on digitaalsete õppematerjalide valimine, loomine ja jagamine. Siin on kokku viis väidet, millega nõustumist või mittenõustumist saate väljendada 6-pallisel skaalal. Vajadusel selgitage oma valikut kommentaaris ja kasutage digitehnoloogia terminte sõnastikku. | |||||||
Palun valige teid kõige paremini iseloomustav tase skaalal. | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
6 | Arvestan digiõppevara valimisel ja kasutamisel õppe-eesmärkide, õppemeetodite ja õppijatega. | ||||||
7 | Loon ja/või kasutan digiõppevara, arvestades intellektuaalomandi kaitse põhimõtteid. | ||||||
8 | Süstematiseerin ja/või jagan digiõppevara õppijate ja kolleegidega. | ||||||
9 | Kaitsen tundlikke isikuandmeid ja järgin privaatsuse põhimõtteid. | ||||||
10 | Kasutan erialast digitehnoloogiat (riist- või tarkvara). | ||||||
Palun tooge mõni näide nende tegevuste kohta oma praktikas. | |||||||
Palun tooge välja, millised mõisted, väljendid ja küsimused tekitasid segadust või millest oli keeruline aru saada. | |||||||
Õpetamine ja õppimine | |||||||
Õpetamise ja õppimise pädevusvaldkonna fookuses on õpetamiseks ja õppimiseks kasutatava digitehnoloogia haldamine ja rakendamine. Siin on kokku neli väidet, millega nõustumist või mittenõustumist saate väljendada 6-pallisel skaalal. Vajadusel selgitage oma valikut kommentaaris ja kasutage digitehnoloogia terminte sõnastikku. | |||||||
Nr | Palun valige teid kõige paremini iseloomustav tase skaalal. | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
11 | Kasutan digitehnoloogiat ja digiõppevara õppimise tõhustamiseks ja õppijate kaasatuse suurendamiseks. | ||||||
12 | Kasutan digitehnoloogiat, et toetada erinevate vajaduste ja võimetega õppijaid. | ||||||
13 | Annan õppijatele ülesandeid koostöös õppimiseks, milles nad kasutavad digitehnoloogiat ja tagasisidestavad üksteist. | ||||||
14 | Kasutan digitehnoloogiat ennastjuhtiva õppija toetamiseks, et võimaldada õppijatel planeerida, jälgida ja reflekteerida oma õppimist. | ||||||
Palun tooge mõni näide nende tegevuste kohta oma praktikas. | |||||||
Palun tooge välja, millised mõisted, väljendid ja küsimused tekitasid segadust või millest oli keeruline aru saada. | |||||||
Hindamine | |||||||
Hindamise pädevusvaldkonna fookuses on digitehnoloogia kasutamine hindamise tõhustamiseks. Siin on neli väidet, millega nõustumist või mittenõustumist saate väljendada 6-pallisel skaalal. Vajadusel selgitage oma valikut kommentaaris ja kasutage digitehnoloogia terminte sõnastikku. | |||||||
Nr | Palun valige teid kõige paremini iseloomustav tase skaalal. | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
15 | Valin ja kasutan sobilikku digitehnoloogiat (nt. hindamismudelid, Moodle, eDidaktikum, Blackboard, Kahoot, Google Classroom) kujundaval ja kokkuvõtval hindamisel. | ||||||
16 | Kogun, analüüsin ja tõlgendan digitaalseid tõendusmaterjale ja andmeid õppija õppimise kohta. | ||||||
17 | Kasutan digitehnoloogiat (nt. Moodle, eDidaktikum) õppijatele sihipärase ja õigeaegse tagasiside andmiseks. | ||||||
18 | Kasutan digitaalseid andmeid ja/või õpianalüütikat õppetöö kavandamisel. | ||||||
Palun tooge mõni näide nende tegevuste kohta oma praktikas. | |||||||
Palun tooge välja, millised mõisted, väljendid ja küsimused tekitasid segadust või millest oli keeruline aru saada. | |||||||
Õppijate võimestamine | |||||||
Õppijate võimestamise pädevusvaldkonna fookuses on digitehnoloogia kasutamine õppijate aktiivseks kaasamiseks, diferentseerimiseks ja indivualiseerimiseks. Siin on kokku kaks väidet, millega nõustumist või mittenõustumist saate väljendada 6-pallisel skaalal. Vajadusel selgitage oma valikut kommentaaris ja kasutage digitehnoloogia terminte sõnastikku. | |||||||
Nr | Palun valige teid kõige paremini iseloomustav tase skaalal. | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
19 | Kasutan digitehnoloogiat õppijate, sh vajadusel erivajadustega õppijate toetamiseks. | ||||||
20 | Kasutan digitehnoloogiat õppe diferentseerimisel ja individualiseerimisel. | ||||||
Palun tooge mõni näide nende tegevuste kohta oma praktikas. | |||||||
Palun tooge välja, millised mõisted, väljendid ja küsimused tekitasid segadust või millest oli keeruline aru saada. | |||||||
Õppijate digipädevuse arendamine | |||||||
Õppijate digipädevuse arendamise pädevusvaldkonna fookuses on õppijatele digitehnoloogia turvalise ja vastutustundliku kasutamise juhendamine info- ja andmekirjaoskuse arendamiseks, suhtluseks ja koostööks digikeskkonnas, digisisu loomiseks ja probleemilahenduseks. Siin on kokku seitse väidet, millega nõustumist või mittenõustumist saate väljendada 6-pallisel skaalal. Vajadusel selgitage oma valikut kommentaaris ja kasutage digitehnoloogia terminte sõnastikku. | |||||||
Nr | Palun valige teid kõige paremini iseloomustav tase skaalal. | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
21 | Juhendan õppijaid digivahendite abil infot otsima, hindama ja salvestama. | ||||||
22 | Juhendan õppijaid valima ja kasutama sobivaid digivahendeid suhtlemiseks ja meeskonnatööks. | ||||||
23 | Juhendan õppijaid järgima digisuhtluses kokkulepitud käitumisnorme ja häid tavasid ning haldama oma digitaalset identiteeti. | ||||||
24 | Juhendan õppijaid looma ja muutma digisisu, järgides intellektuaalomandi põhimõtteid. | ||||||
25 | Juhendan õppijaid kasutama digitehnoloogiat turvaliselt ja vastutustundlikult (sh kaitsma enda ja teiste privaatsust ning teadvustama mõju tervisele ja keskkonnale). | ||||||
26 | Juhendan õppijate probleemilahendust digitehnoloogia rakendamisel. | ||||||
27 | Juhendan õppijaid erialase digitehnoloogia (riist- ja tarkvara) kasutamisel. | ||||||
Palun tooge mõni näide nende tegevuste kohta oma praktikas. | |||||||
Palun tooge välja, millised mõisted, väljendid ja küsimused tekitasid segadust või millest oli keeruline aru saada. | |||||||
Lõpetuseks | |||||||
Palun andke tagasisidet, kuivõrd aitavad eespool toodud väited teil õppejõuna oma digipädevusi analüüsida: | |||||||
Veel mõtteid, ideid, soovitusi… |
Laadi alla sobiv küsimustiku formaat
Enesehindamise küsimustikest on loodud erinevad formaadid (Google Forms, Lime Survey, Microsoft Excel Worksheet, TAO), mida saad alla laadida, et seadistada küsimustik sulle sobivas keskkonnas. Vajadusel kasuta kooli haridustehnoloogi või IT-juhi abi.
- Õpetajale (Google Forms, Lime Survey., MS Excel, TAO)
- Õpetajale vene keeles (Google Forms, Lime Survey, MS Excel, TAO)
- Õppejõule (Google Forms, Lime Survey, MS Excel, TAO)
Viimati uuendatud 21. veebruaril 2022a.